La immigració i allò que abans en dèiem lluita ideològica


Tot això que està passant a Vic hauria de donar peu a promoure actuacions concretes. Ja se’n fan moltes, però segur que en calen més. Els que, a molta honra, portem l’estigma de “bonistes”, hauríem de pensar quines coses més podem fer davant la situació actual i davant les situacions futures que ens vindran i que pretendran endurir encara més les coses.Si em permeteu, jo em fixaré en un tipus d’actuació que correspon sobretot als partits, i en la qual crec que ICV s’hi hauria de posar seriosament. Jo recordo que, en les bones èpoques en què estava a la comissió política d’ICV de Viladecans (ai!), ho havia proposat més d’un cop i mai no ens vam acabar d’animar a promoure-ho seriosament. Pensava jo llavors, i continuo pensant ara, que, entre les múltiples campanyes municipals que es fan, i que pretenen desvetllar temes més o menys cívics o d’autoestima ciutadana, hi cabria la mar de bé engegar campanyes que fossin alhora informatives i que ajudessin a crear una consciència dels valors d’esquerres amb què cal afrontar el tema de la immigració. Jo recordo l’esplèndida felicitació d’Any Nou que va fer ICV l’any 2001 (i que jo tinc associada a la Teresa Aubets...), que anava molt en aquest sentit. Doncs aquest to i aquesta manera de fer, estenguem-la no només a les preses de posició del partit, sinó a les actuacions municipals, sobretot en els llocs on, d’una manera o una altra, som al govern. Bé, i també, per què no?, a les actuacions del govern de la Generalitat.Jo crec que tenim un amplíssim camí a recórrer, en aquest camp. Tenim massa por, de transmetre i explicar valors. I a vegades ICV es queda massa en eslògans poc explicats, una mica fonamentalistes, i proclamats sense fer l’esforç d’inserir-los en una mirada a tota la realitat, que té molts matisos. Quan, fa ja molts anys, parlàvem de lluita ideològica, jo crec que el que volíem dir és que calia convèncer a la gent. I per a això, cal fer l’esforç de conèixer què li passa i què pensa aquesta gent a la qual volem coinvèncer, i a partir d’aquí mirar d’incidir-hi. No ens podem permetre deixar que la dreta continuï manipulant i ocupant tot l’espai ideològic. I l’única resposta a això, és, amb tota la paciència i tota la constància que calgui, promoure campanyes molt de fons, molt serioses, i molt pacients. (Josep Lligadas)

Comentaris

Xiruquero-kumbaià ha dit…
Vols dir més publicitat institucional?
Espero que no.
Anònim ha dit…
Confetti o Panfletos !!!
http://www.subirimagenes.com/otros-2enreloj-4017927.html