El mestre us convida a un concert


El vaig trobar a la llibreria del Teatre Nacional: un llibre que recull les "lliçons magistrals" de Leonard Bernstein per a joves, editat per Siruela. Són algunes de les lliçons transmeses via televisió els anys 60 i principis dels 70 i pensades per aclarir qüestions bàsiques sobre música: el significat de la música, què és l'orquestració, què és un concerto? què és la forma sonata? què és un mode?, entre d'altres. Qüestions molt bàsiques, que, almenys quan jo estudiava al conservatori, mai no s'abordaven (també és cert que en aquells anys la pedagogia musical "oficial" feia pena). És també una bona guia per escoltar determinades obres, que ve acompanyada de notacions musicals i que pot trobar-se "a trossos" al youtube. Desconec si està editada en DVD. He passat una bona estona amb ell. Mercè

Comentaris

Xiruquero-kumbaià ha dit…
Mercè, i m'has fet passar una bona estona a mi també. Ja tinc feina ara amb Youtube. Renoi, quins mestres!

Canvio de tema: si t'hagués enviat una felicitació nadalenca personal, per estar segur que l'apreciaries, sens dubte t'hagués enviat aquesta:
http://elbouilamula.blogspot.com/2009/12/pessebres-publics.html
Mercè Solé ha dit…
Xiruquero, sens dubte hauries encertat la felicitació. M'ha agradat aquesta iniciativa nadalenca, encara que pel que vaig veure l'altre dia al telenotícies ha molestat alguna gent. Però és quan parlem del Nadal, parlem d'això, dels qui no viuen acomodats...
Mercè
Jo els tinc en VHS, de quan fa segles els van passar a la tV2
I el llibre també el tinc, de fa temps. Si se que surt en DVD me'ls compraré de seguida, té moltíssima qualitat.