Notes sobre la crisi econòmica


Avui teniu una primícia. És a punt de sortir un magnífic document de Josep M. Bricall, publicat per l'ACO, sobre la crisi econòmica.
La idea va sorgir a la comissió de formació del moviment, amb ganes de fer més intel·ligible la crisi econòmica i les seves causes a persones que no tenim per la mà tots aquests conceptes. La veritat és que jo sempre em perdo quan es tracta d'economia. Una cosa tinc clara, però: que l'economia funcioni no és sinònim que a la gent ens vagi bé. Perquè mentre ha funcionat s'ha incrementat notablement la desigualtat social i s'han precaritzat notablement dues coses tan importants com les condicions de treball i l'habitatge. Hem consumit més, de manera força irresponsable en general. No queda clar si això ens ha fet més cultes, més feliços, més persones. Però segurament sí que ens estem carregant part del planeta.
O sigui que faríem bé d'intentar sortir de l'atzucac amb objectius diferents dels que ens van portar a la crisi.
Us deixo amb una gravació de l'homenatge que es va fer a Josep Maria Bricall a la Universitat de Barcelona. La veritat és que és d'agrair que una "patum" com ell hagi volgut col·laborar desinteressadament amb nosaltres.
Mercè




Per cert: si algú estigués interessat en aquest llibret, pot adreçar-se a l'ACO: aco@treballadors.org.

Comentaris

Anònim ha dit…
Si jo xupes dels fons publics com tu no en tindria gens ni mica de crisi.
MISERICORDIA ha dit…
El fastigós i llastimós comentari que em precedeix només el pot haver escrit algú que ni coneix la Mercè ni es coneix a si mateix.
Mercè Solé ha dit…
Gràcies, Misericòrdia!
Mercè