L'Antònia


Ahir va passar per casa una estoneta i, com sempre, em va deixar bocabadada. L'Antònia té gairebé 83 anys. Una llarga vida amb molta dedicació a la parròquia (continua sent catequista d'infants amb una energia imparable, col·labora intensament amb la pastoral de la salut, organitza viatges a Lourdes, anima les celebracions que faci falta) i amb molt de compromís amb la política i amb el món cultural Jo crec que bona part del PSUC del Baix Llobregat va passar per casa seva durant la clandestinitat i ella mateixa va formar part de les llistes del primer Ajuntament democràtic. Una activa pagesa amb vuit fills que trenca tots els estereotips.
Ahir venia d'una sessió de catequesi de primera comunió. Davant l'estupor d'alguna altra catequista, l'Antònia va començar parlant del Barça i fent expressar als nanos per quin motiu pensaven que havia guanyat. En fi, la constància, l'esforç, l'obediència a l'entrenador van substituir el catecisme i es van fer entenedors per als nens.
L'habilitat de l'Antònia, la facilitat per connectar amb un públic tan aparentment distant i la seva inacabable activitat em meravellen. En mitja hora, em va explicar coses dels seus fills i néts, de la seva infantesa (era molt amiga de la meva sogra) i de com veu ella això de transmetre la fe als altres.
En fi, un bany d'optimisme no pas fundat en la ingenuïtat o en un idealisme inconsistent, sinó en l'experiència, l'estimació i la confiança.

Comentaris