Mossos i mosses

Em semblen impresentables les declaracions de la Montserrat Tura en relació al procés als mossos per indicis de tortura. Per molts motius.
En primer lloc, perquè no em sembla que faci cap favor als mossos intentant defensar-los perquè "els coneix bé". Em pregunto si és que té ulls al clatell o si la seva impressió ha de prevaler per damunt dels elements presentats en el judici. Els mossos, com tothom, mereixen un judici just que ha de seguir el seu curs, a poder ser sense manipulacions polítiques pel mig. És un col·lectiu ampli. Molta gent deu fer bé la seva feina, però és un tipus de feina que es presta tant a l'abús com a la desqualificació. En aquest sentit crec que posar càmeres a les comissaries no ho deu resoldre tot, però pot ajudar en molts casos. La politització del tema i segons quines defenses sindicals contribuirà sens dubte a estendre la impressió de corporativisme, de cos tancat, d'abús de força que em sembla que caldria evitar.
En segon lloc, perquè com a ciutadana no em refiaré d'un cos policial que no actuï amb la transparència desitjable. I en aquest sentit voldria fer referència a un comentari sobre el tema d'Eduard Ibáñez, director de Justícia i Pau, que em sembla una entitat solvent. Jo crec que cal treballar per eradicar actituds dubtoses dels mossos, tot i que sóc més optimista que l'Eduard i penso que és probable que hi hagi gent que no actuï correctament, però la majoria penso que sí que ho fa.
En tercer lloc, perquè desqualificar l'actuació d'un company de govern sense proves (és a dir, contrastant les acusacions només amb la seva intuïció) i pretendre treure profit polític d'una situació delicada, em sembla d'una deslleialtat i prepotència notables, perquè aquesta no és només una qüestió d'opinió, sinó de delictes en procés de judici. Saura ha fet el que havia de fer: actuar amb contundència i defensar simultàniament mossos i mosses.
És com el tema de les bosses de plàstic. No sé si ICV ha actuat o no amb precipitació formal respecte a les bosses de plàstic. Però no entenc perquè tanta resistència per part del PSC i d'ERC. Que potser ens traumatitzarem si no continuem omplint el nostre entorn català d'uns residus indesitjables que ens podríem estalviar?

Comentaris