La política dels cristians

Semblava impossible: però finalment ha sortit publicat el llibre d’en Josep, La política dels cristians, que va ser premiat a la passada Nit de Santa Llúcia. Va guanyar el premi d’assaig de cristianisme i cultura que concedeix la Fundació Joan Maragall i ha estat editat per Cruïlla.

En Josep n’ha publicat molts de llibres, però aquest em fa especial il·lusió. Premis a part, m’agrada perquè és com una extensa revisió de vida sobre la nostra –petita i compartida amb altres persones– experiència política des de la fe. És una mirada esperançada i alhora realista. Una mirada que no és des del poder, sinó des de l’anar fent dels militants de base.

També és un intent, en un moment en què tant la política com l’Església catòlica estan fortament desacreditades als ulls de molta gent, de continuar una reflexió que, en termes molt diferents, van dur a terme cristians i militants de l’esquerra com Comín i García-Nieto. Penso que aquesta reflexió és oportuna, un encert en temps de crispació i de visceralitat i després d’un ja llarg període de sequera ideològica per part de l’esquerra.

Òbviament no puc ser pas una persona objectiva o desinteressada (he, he) en valorar la qualitat del llibre. A mi m'ha agradat molt!

Mercè Solé

Comentaris

Anònim ha dit…
Josep,
estic molt interessada en llegir el llibre... Pot ser un bon llibre per llegir tranquil.lament durant les vacances.
Felicitats!
Marta D.
Anònim ha dit…
El llegiré. I ja us diré la meva opinió, que penso serà molt possitiva. Una abrçada: Joan Josep
Anònim ha dit…
Amic Josep i amiga Mercè, acabo d'arribar d'uns dies de pau i tranquil.litat a Asturies (pau sense mòbil i sense internet, és clar, i en el meu cas evitant també diaris i noticiaris... ) Ara, repassant el vostre bloc em trobo (per fi!) la notícia de la publicació del llibre. Bé, felicitats i una abraçada, ja tinc lectura